Op zoek naar het juiste businessmodel

Hoe kunnen we een werkbaar businessmodel ontwikkelen voor de BoomBar? Dat is de uitdaging waar een consortium van bedrijven en organisaties zich momenteel over buigt.

Via de methode van de Lean Canvas wordt er tijdens verschillende sessies gewerkt aan een businessmodel dat de drijfveren van de initiatiefnemers en de doeleinden van het project verenigt met de wetmatigheden van de markt van festivals en events. Centrale uitgangsvraag daarbij: voor welke problemen van welke doelgroepen kan de BoomBar een oplossing zijn?

Daarbij is steeds ons uitgangspunt dat de BoomBar festivals en events steunt in de zoektocht om hun ecologische voetafdruk te verkleinen. De Boombar is een nieuw model om de drankvoorziening te organiseren met zowel ecologische als economische voordelen. De combinatie van het gebruik van leidingwater en herbruikbare bekers voor de dranken en enkele slimme technologische oplossingen verkleint de ecologische impact en zorgt voor een duurzame catering die aandacht heeft voor zowel people, planet als profit.

Het is alvast een boeiende zoektocht waarbij we snel willen komen tot een Minimum Viable Product, dat kan afgetoetst worden in de markt. Op basis van die feedback kan er bijgestuurd worden en wordt het businessmodel verrijkt en verder ontwikkeld.

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s